Didàctica de la llengua llatina
Des que vaig començar el batxillerat i havent estat informat del "TR", vaig tenir clar que volia fer un treball de recerca relacionat amb l'assignatura de Llatí, i gràcies a la iniciativa del meu tutor de primer de batxillerat, el Vicente Da Palma, vaig descobrir i vaig poder comptar amb l'assessorament del Programa Argó de la Universitat Autònoma de Barcelona. D'aquesta manera, he comptat amb la meva professora de l'institut, l'Ana Bistué, i la tutora d'assessorament del programa, la Gemma Puigvert, per realitzar aquest treball.
Aquest treball, el qual podeu descarregar al final de tot, ha tingut l'objectiu d'analitzar les metodologies utilitzades per a l'ensenyament de l'assignatura del Llatí a Catalunya; de quina forma imparteixen aquesta assignatura, com són d'efectius respecte als resultats acadèmics i al nivell d'aprenentatge i, quin nivell de satisfacció tenen els professors i alumnes amb els mètodes.
He pogut assolir els meus objectius gràcies, per una banda, a la participació de diferents instituts i dels seus respectius professors i professores, mitjançant qüestionaris i, per l'altra banda, els resultats de la traducció d'un text, sense suport de diccionari, per part d'alumnes que cursen Llatí al primer curs de la UAB.
A partir dels resultats del text que van fer els alumnes de la UAB, concloc que, els alumnes que han seguit un mètode més natural (fer llatí seguint els esquemes de les classes d'anglès, per exemple) han assolit resultats i un aprenentatge millor reflectit en la mitjana de la traducció del text (x̄1=6,5) que els alumnes que han seguit un mètode més tradicional (x̄1=4).
Escribir comentario